środa, 10 grudnia 2014

WĄTRÓBKA Z CEBULĄ I JABŁKIEM

Moje dzieci nie mogły znieść wątróbki dopóki mój Mąż nie przygotował dla nas tego cuda :)
Teraz lubią ją tak jak ja.
Najlepiej przyrządzona wątroba jaką kiedykolwiek jadłam!
Polecam!
 


PRZYBLIŻONE
WARTOŚCI ODŻYWCZE
(4 kawałki usmażonej na margarynie wątróbki,
około 60g smażonej cebuli i jedno średnie smażone jabłko):
TŁUSZCZ: 31.6
WĘGLOWODANY: 16
BIAŁKO: 32.7
KCAL: 474

SKŁADNIKI:

Wątróbka cielęca lub wieprzowa ( po około 400g surowej na osobę)
twarde jabłko -najlepiej odmiana Rubin (po jednym na osobę)
cebula (po jednej średniej na osobę)
majeranek, pieprz, vegeta lub kucharek, sól
margaryna do smażenia
mąka pszenna


WYKONANIE:

Płuczemy wątróbkę w zimnej wodzie,
Usuwamy z niej błonę,
kroimy w plastry,
przekładamy do miski
posypujemy lekko vegetą,
dodajemy pieprz i  majeranek NIE SOLIMY!!!
Odstawiamy na bok.

 
 
W tym czasie kroimy cebulę i przekładamy na patelnię z lekko rozgrzaną margaryną.
Smażymy na małym ogniu co jakiś czas mieszając.
 Jabłko kroimy w plastry , usuwamy gniazda nasienne i odkładamy.
Wracamy do wątróbki. 
Każdy plaster obtaczamy w mące.
 
 
 
Następnie przekładamy na patelnię z rozgrzaną margaryną i smażymy z obu stron.
Kiedy cebula i wątróbka są już prawie gotowe obsmażamy krótko plastry jabłka.
 
Usmażoną wątrobę przekładamy na talerz, SOLIMY, dodajemy cebulę i jabłko.
 
 
Można ją podać z chlebem.
Ja zjadam bez zbędnych dodatków  :)
 
SMACZNEGO!

 
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz